reklama

Karol, mám sa vrátiť domov?

Serus Karol, ako dobre vieš a sám môžeš vidieť, mám rád dopisy od Sama Marca a ešte viac tie Lasicove.Dneska to spravím naopak. Píšem ti ako Slovák, ktorý nie je na Slovensku. Viac ako 6 mesiacov z dvanástich trávim za granicami naszego państwa. Pôvodne som sa chcel zdržať akýchkoľvek komentárov a názorov k niečomu tak bezvýznamnému ako sú voľby do VÚC. Veď čo je to už za názov, že vyšší územný celok? Ale poznáš ma, keďže ma ako starého nespokojníka svrbeli prsty, musím sa ťa spýtať: Čo sa to tam u nás doma preboha deje?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Počul som takého jedného uja, čo mu neviem prísť na meno, vieš, toho s veľkou hlavou a červenou kravatou, rozprávať, že “Bratislava nie je Slovensko.” Čo mu na Súmračnej dali niečo do Coly?

Teda ja nepochybujem, že mu do tej Coly niečo sypú, ale neprehnali to trochu? Karči, ono to vlastne je jedno, či si myslím, že to brigádnici na Súmračnej preháňajú. V našom rodnom kraji si očividne myslia, že to preháňajú už dosť. Začínam mať pocit, že chlapom po krčmách nevadí už len ten ujo s červenou kravatou. Vadí im aj železničiar, aj Béla, o tom pótom, už nemali chuť počúvať ani ostatných, tárajov a gágajov a podobných.
Takto ti to poviem, ten chaláň, v tej uniforme, ten Marián Kotleba, čo teda teraz u nás bude nosiť župan. Veď on ti je vcelku sandovný chalan, tesol konečne päšťou po stole a zasa, čo si budeme hovoiť, chalanom v kčme sa to vcelku páčilo. Len teda, do Boha! Vieš si predstaviť, že nám teraz bude pod pamätníkom pochodovať pospolitosť?! Sme sa chytali za hlavy keď sa Jobbik premával po Budapešti na tých ich poníkoch, čo sa Janovi tak nepáčia. Len čo teraz my? V Ľubietovej bude v obecnom rozhlase hrať Od Žiliny ide vlak, alebo čo? Ono ti ani tak nejde o toho Maja v župane. No len, kam to pojde ďalej? Čo si tí naši partokrati myslia?
Vieš, ja sa tým mojim Stredoslovákom až tak veľmi nečudujem. Však teda Bratislava nie je Slovensko, ukážeme tomu hranolovi, kde je to Slovensko, do Boha. Ma to tak mrzí, lebo naši tatovia keď štrngali kľúčmi a môj liezol dakde v Brezne po stĺpe, či čo, tak určite nechceli to, čo tu máme dnes. To, čo chceli, vtedy volali demokracia. Dneska už vieme, že, to teda nevyštrngali veľmi. Lebo zas tu máme štátostranu, jedného vodcu a k tomu ešte aj tú Úniu. Lebo sme chceli cestovať bez hraníc konečne a pracovať kade tade. To by ešte šlo, len potom nám nakázali koruny vymeniť a zákony vymeniť a teraz za dáky drahý Gyros platiť. 
Tak som si to tak zosumarizoval, že vlastne viem prečo to ten Kotleba dneska vyhral. Sa tam pod Urpínom už všetci nasrali. Vlastne nielen tam, len tak od Urpínu ide všetko rýchlejšie, no tak tam sa nasrali prví. Ja si myslím, že keby aj inde bol dáky Mariánov kamoš, tak sa naserú aj inde. Zatiaľ nekandidoval, ale kdovie, možno nabudúce bude. A nie do VUCky, ale rovno do parľamentu! Čo bude ten ujo v červenej kravate rozprávať potom? Kde všade nebude to Slovensko, čo si on stale myslí, že mu patrí. Dáko sa je moc istý sám sebou. Mna to teda tiež už pekne štve, len keď mne sa tie Mariánove uniformy neľúbia. Ale zase viem, že na výber chlapi moc nemali. Tak zvolili tie uniformy. Ono to tak u nás asi ide normálne, volajú to, že menšie zlo. Len či bude také menšie alebo také väčšie nakoniec. To asi nevieš ani ty, čo? A vidíš, inak, Karol, potom mi na fejsbúku napíš, že koho si volil ty. A neboj sa, nevymažem si ťa, keď povieš, že Mariána. Trochu by som sa čudoval, ale tak teda ani mne sa tie červené kravaty a hranoly dáko nepáčia. Ozaj a čo je s tou modrou tam u nás? Lebo nejako vybledla. Ale zasa, aspoň Majo má z toho radosť, nebude musieť nosiť ani modrý župan, ani červený.
No nič, nechcem moc rozprávať, aby si to vôbec dočítal do konca, len mi teda daj vedieť, že či má zmysel sa vracať domov, alebo ako? Som sa vcelku aj tešil, len teraz sa trochu aj bojím. Že čo bude, kým sa vrátim.
Zatiaľ sa drž, sem tam daj nejakú fotku spod veže, nech sa nebojím, jak to tam vyzerá.
P.S. Nad Banskou Bystricí je noc a lidem co pospíchaj spát… Poznáš nie? Keď nie, tak vygoogli, kedysi to bolo tak pekné mesto.

Filip Holec

Filip Holec

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

S futbalom som sa narodil, vyrastal som s ním a nikdy z neho nevyrastiem.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu